در کارگاه آموزشی اصول سئو می آموزید که چه فعالیت هایی برای کسب استانداردهای گوگل برای سایت خود باید انجام دهید. فرض کنید که شما در سایت خود خدمات تولید محتوا انجام می دهید. سئو داخلی مربوط به مجموعه اقداماتی است که با هدف بهینهسازی در داخل صفحات وبسایت انجام میگیرد. سئوی داخلی همانطور هم که از نامش پیداست به مجموعه ای از فرآیندهایی گفته می شود که درون وب سایت شما انجام می شود. سئو خارجی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که متخصص سئو با هدف افزایش رتبه وبسایت، آنهارا انجام میدهد. همه کارهایی که در Off-page SEO انجام می شود اساساً مربوط به Link building یا لینک سازی است و همان طور که گفته شد، Off-page SEO به همه کارهایی که خارج از سایت انجام می گیرد تا بر روی رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل تأثیر بگذارد گفته می شود. گوگل جریمه ای برای Title Tag های طولانی در نظر نمی گیرد ولی چون باید کاربر را هنگام نوشتن عنوان در نظر گرفت، بهتر است در هر حال عنوان طولانی نوشته نشود چون همان طور که گفته شد، به طور ناقص در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود.

تاریخچه سئو به دهه نود میلادی باز می گردد ، زمانی که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند ، بازگشته و اکنون به عنوان یکی از ضروری ترین استراتژی های بازاریابی و یک صنعت در حال رشد شناخته شده است. گوگل عنوان های بیش از 70 کاراکتر و توضیحات متای بالای 155 کاراکتر را نشان خواهد داد. اما بی شک شما هم می دانید که واقعا مبحث سئو و بهینه سازی بسیار گسترده و فراتر از توضیحات این مقاله می باشد. آیا می دانید چگونه کار می کند و چه عواملی اهمیت آن را در سال 2020 بیشتر می کند؟ دقت داشته باشید که بهتر است لینک سازی داخلی را همانند لینک سازی خارجی سایتتان، متنوع بسازید تا ارزش بیشتر داشته باشد. سئو محلی شامل اقداماتی خواهد بود که وبسایت شما را برای دریافت رتبه بیشتر در جستجوهای محلی، بهینه خواهد کرد. وبسایت ها را به منظور مرتب سازی بر اساس الگوریتم های مختلف رتبه بندی، ایندکس می کنند. در آکادمی سئو ایران، شما عزیزان میتوانید با استفاده از محتواهایی که در بخشهای مختلف وبسایت قرار میگیرد، اطلاعات زیادی را در زمینه سئو دریافت کنید.

مهمترین چیزی که گوگل در سئو 2021 به آن اهمیت میدهد ورژن موبایل سایت و ریسپانسیو بودن این ورژن برای تلفنهای همراه مختلف و همچنین درک کاربران از تجربه ارتباط با یک صفحه وب (Page experience) است. عملیاتی مانند خدمات سئو سایت و بهینه سازی وب سایت از نظر محتوای داخلی و کدنویسی و کمینه سازی کد ها و پایین آوردن حجم تصاویر و همچنین بالا بردن سرعت سایت از عملیات داخلی به حساب می آید. به همین دلیل هر مدیر سایتی می تواند با فراگیری تکنیک های اصولی و مهم سئو داخلی اقدام به انجام فعالیت های بالا داخل سایت خود کند. امروزه شرکتها و تیمهای مختلفی تشکیل شدهاند که تنها در حوزه سئو فعالیت دارند و با پذیرفتن پروژههای مختلف، درآمد خوبی کسب میکنند. دوره حرفه ای و مقدماتی برای افرادی مناسب است که می خواهند سایت مربوط به کسب و کار خود را بهینه کنند و آن را به صفحه اول گوگل بیاورند و تصمیم ندارند خدمات سئو را به دیگران ارائه کنند و از این راه درآمد زایی داشته باشند.

برخی از دیجیتال مارکترها بهصورت تخصصی حوزه سئو را برای فعالیت و کسب درآمد انتخاب میکنند. یک متخصص سئو میتواند بهعنوان کارمند فعالیت خود را در یک سازمان شروع کند. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود. تکنیک های کلاه سفید در بر گیرند تکنیک هایی جهت بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو هستند که مطلوب این موتورهای جستجو بوده و سبب افزایش بازدید وب سایت و ارتقا آنها می شود. سئو یا بهینه سازی وب سایت روند بهبود موقعیت سایت در نتایج جستجو است. در این حالت فرد بعد از شرکت در دوره آموزش سئو میتواند اقدامات لازم برای بهبود سئو وبسایت را انجام دهد تا رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب نماید. خلاصه اینکه با گذراندن این دوره تمام مهارتهای لازم برای بهبود سئو یک وبسایت را خواهید آموخت. با ایجاد یک پیوند بین محتوا و سئو میتوان رتبه بسیار خوبی برای یک وبسایت کسب کرد. اگر می خواهید سئو یاد بگیرید ، باید خود را برای یک کار خلاق ، فنی و تحلیلی آماده کنید.